Jak napisać umowę? Praktyczne porady
Umowa jest jednym z podstawowych dokumentów, jaki zawierany jest pomiędzy stronami, aby określić ich prawa i obowiązki. Jak napisać umowę? Sprawdź porady! Artykuł został napisany po konsultacji z serwisem krmp.pl.
Samodzielne przygotowanie umowy
Umowę można napisać samodzielnie. Aby jednak byłą ona wiążąca, musi zawierać wszystkie elementy określone przepisami prawa. W przeciwnym przypadku umowa może okazać się nieważna.
Gotowe wzory umów
Bezpieczniejszym i wygodniejszym sposobem, by przygotować umowę, jest wybranie gotowych wzorów umów.
Wzory podstawowych umów można znaleźć bezpłatnie w internecie. Te specyficzne, na przykład umowa na zarządzanie transportem można zakupić w przystępnych cenach. Umowa może być od razu pobrana na komputer i wypisana.
Warto pamiętać o tym, by wybierać godne zaufania serwisy z wzorami umów. To pewność, że będą one zawierały wszystkie kluczowe informacje i będą zgodne z obowiązującymi przepisami prawa.
Umowa napisana przez prawnika
Ostatnia opcja to umowa, którą przygotowuje kancelaria prawna – kancelaria radcowska lub adwokacka. Wówczas umowa ta jest tworzona zgodnie z indywidualnymi wskazaniami klienta, dlatego może ona wtedy regulować wszystkie, nawet bardzo specyficzne kwestie.
Obecnie usługę przygotowania umowy na zamówienie można zlecić również internetowo, co pozwala na łatwiejsze otrzymanie potrzebnego dokumentu.
Koszt napisania prostej umowy przez prawnika rozpoczyna się od około 100 złotych, natomiast bardziej złożone dokumenty będą wymagały już wyższego wydatku.
Mój znajomy prawnik zawsze pomaga mi pisać takie umowy.